mandag 18. oktober 2010

Fargesirkelen :D

Uke 41 og 42 har vi hatt et prosjekt om Ittens fargesirkel:

Vi fikk i oppgave å lage fargesirkelen. Vi kunne velge hvilket materiale vi ville bruke. Noen brukte gips og lagde en gipsball som de malte etterpå i fargesirkelen sine farger. :) Andre ville strikke et skjerf med garn av fargene i fargesirkelen. :P Jeg valgte å bruke en stol som jeg pusset meg pussepapir og malte inn fargesirkelen på toppen :D :

 
Jeg bestemte meg for å male beina hvite og ha striper meg primærfargene (GUL,RØD og BLÅ) på utsiden av beina, men fargene blandte seg og dannet en litt rar grønn farge (ser blå ut på bildet :P). :S Da ble jeg litt irritert og følte den ble ødelagt, men blandet mere av grønnfargen og malte beina igjen med grønn over alle beina. :P :


Så sånn ble det. :D

Nå skal vi snart dokumentere det vi har gjort og framføre foran klassen :S :P


- Christina :D

Lesest ;)

1 kommentar: